تأثیر روش های تجربی بر خلاقیت کودکان خردسال

Effect of Experimental Methods on Early Children’s Creativity

روش تجربی یکی از روش های یادگیری است که می تواند با مشاهده اشیاء اطراف و ایجاد حس کنجکاوی بالا در افراد به تشویق توانایی های فردی کمک کند و با روش های تجربی فردی به دانش، کسب تجربه و توسعه توانایی های خلاق کمک می کند.این مقاله با هدف مرور متون و مقالات پژوهشی مرتبط با روش های تجربی و توانایی های خلاقانه دوران کودکی نمونه: نمونه مورد استفاده در این پژوهش یک مجله پژوهشی با موضوع روش های تجربی یا خلاقیت با توجه به معیارهای مجله انتخابی می باشد. : 1) روش های تجربی، 2) خلاقیت کودکان، 3) پاسخ دهندگان در سنین پایین روش: روش مورد استفاده در این تحقیق، جستجوی مقالات علمی از چندین پایگاه داده شامل 20 مجله متشکل از 15 مجله ملی در 5 سال اخیر و 5 مجله بین المللی است. مجلات 7 سال گذشته و استفاده از کلمات کلیدی خاص نتایج بحث: litera بررسی مطالعات نشان می‌دهد که روش تجربی می‌تواند فرآیندی را برای وقوع یک اتفاق و راه‌حلی فراهم کند که می‌تواند توانایی‌هایی را در کودکان ایجاد کند، مانند توانایی‌های خلاقیت کودکان که با فعالیت‌هایی با روش‌های تجربی تحریک می‌شود. روش‌های آزمایشی را می‌توان با معرفی علم ارائه کرد. مهارت های علمی یا علم آموزی فعالیت های علمی برای دوران کودکی شامل شناسایی رنگ ها، اختلاط رنگ ها، شناخت گیاهان، شناخت حیوانات، علل حوادث طبیعی و غیره است. در دوران کودکی نتیجه گیری: روش تجربی یکی از روش های تجربی است که می تواند کودکان را وادار به یافتن و حل مشکلات خود کند، این می تواند خلاقیت را در اوایل کودکی پرورش دهد.

نتیجه
از نتایج بررسی، وجود دارد
20 مقاله شامل 8 مقاله در مورد بود
روشهای تجربی و 12 مقاله در مورد خلاقیت

روش تجربی می تواند بر توانایی هایی از این قبیل تأثیر بگذارد
توانایی تشخیص رنگ ها، توانایی های خلاقیت،
توانایی های شناختی و توانایی های بین فردی
علاوه بر این، روش تجربی نیز می تواند تأثیر بگذارد
شناخت یا مهارت یا یادگیری علم و
علاقه کودکان به یادگیری این مربوط به
نظریه ارائه شده توسط مولیاسا (2017: 2002)
توضیح می دهد که آزمایش (آزمایش) یک
فعالیتی که می تواند از مهارت های خلاقیت، منطقی پشتیبانی کند
مهارت های تفکر، لذت بردن از مشاهده، پرورش حس
کنجکاوی و شیفتگی به طبیعت، دانش،
و خدا. در همین حال، Djamarah (در آمالیا، 2018:
4) در نوشته خود می گوید که روش تجربی
زمانی که کودکان حمل می کنند راهی برای ارائه یادگیری است
آزمایشات را با ملاقات و نشان دادن انجام دهید
خودشان از آنچه آموخته اند.
سومانتری و همکاران (در آمالیا، 2018: 4) نیز این را توضیح می دهند
روش تجربی به عنوان روشی تعریف شده است
یادگیری و آموزش که کودکان را درگیر می کند
جلسه و اثبات رویه ها و نتایج
خود آزمایش
در این میان، خلاقیت را می توان تحت تأثیر قرار داد
روش های مختلف، یعنی یادگیری BCCT
روش، چند هوش مبتنی بر یکپارچه
روش یادگیری، روش یادگیری مرکز،
روش پروژه، روش داستان گویی و
روش تجربی.علاوه بر این، خلاقیت نیز هست
تحت تاثیر فعالیت های مختلف از جمله مونتاژ
فعالیت ها، فعالیت های انگشت نگاری و چاپ
سایر عواملی که می توانند تأثیر بگذارند
خلاقیت شامل رسانه های APE، یادگیری از طریق
بازی، نقش معلمان، تکنیک های اسکمپر، ​​و
رابطه بین وضعیت اجتماعی و اقتصادی
و رابطه بین والدین و فرزندان
این مربوط به نظریه خلاقیت توضیح داده شده است
توسط Mundariyah (2017) که خلاقیت یک مهارت یافت شده است
در انسان اساساً هر فردی این توانایی را دارد
خلاق بودن این توانایی نیاز به تحریک دارد
و هدایت درست را داده است، زیرا توانایی
زیرا خلاقیت فردی را می توان از دست داد زیرا اینطور نیست
همیشه تحریک می شود بنابراین خلاقیت است

یکی از توانایی های هر فردی که بسیار است
مهم است که همیشه تحریک شود.
مونداریه (2017) نیز تعریف می کند
تعریف خلاقیت از نظر عملیاتی، یعنی
مهارت هایی که سهولت، انعطاف پذیری و اصالت را توصیف می کند
در تفکر و همچنین مهارت های توصیف یک ایده
راهنمای بیان می کند که خلاقیت یک تفکر اصیل است
مهارت، و می تواند پیوند دهد، به خصوص، ضرب یک ایده
خلاقیت نیز به عنوان یک تعریف می شود
سبک تفکر به منظور حمایت از افراد به
همیشه به دنبال و ایجاد ایده های جدید خلاقیت است
اغلب به عنوان محصولی دیده می شود که نتیجه آن است
نظرات و رفتار فردی.
معلمان و والدین نیز چیزهای مهمی هستند
معلمان و والدین باید خلاقیت را تشویق کنند
خلاقیتی که در کودکان وجود دارد را درک کنید
منعطف و خلاق بودن والدین کسانی هستند که
نقش مهمی در رشد کودکان دارد
خلاقیت تلاش والدین برای توسعه خلاقیت می تواند
با نزدیک شدن به فرزندانشان (دیانا (در
مولیانى)، 2019: 94).

مترجم : محمدرضا جرجرزاده

منبع: https://journals.ums.ac.id/index.php/ecrj/article/view/11828/7617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *