بهترین ظروف برای کودکان نوپا

بهترین ظروف برای کودکان نوپا

قاشق
قاشق هایی که انحنا و گودی بیشتری داشته باشند، مناسب ترند، زیرا در صورتی که مقداری از غذا از درونشان بریزد، هنوز مقداری دیگر باقیست و این موضوع به خصوص در روزهای اول و زمانی که هماهنگی کودکان با قاشق خیلی زیاد نیست، جهت ناامید نشدن آنها بسیار مهم است.
چنگال
برای کودکان چنگال های کوچکتر و دارای یک دسته نرم و پهن مناسب ترند. نوک چنگال باید حتماً فلزی باشد که به راحتی بتواند در هر ماده غذایی فرو رود. در عین حال باید نوک چنگال تا حدی هم گرد باشد تا برای کودکان خطری نداشته باشد.
 

چگونه یک کودک نوپا را به اینکه خودش غذا بخورد تشویق کنیم؟

اگر فرزند شما در حال حاضر یک کودک نو پاست و شما هنوز کاری برای اینکه خودش غذا بخورد نکرده اید، نگران نباشید. فقط شما باید مراحل اولیه را سریعتر پشت سر بگذارید. بسیاری از والدین ضرورت تهیه یک قاشق را برای کودکشان حس نمی کنند و از آشفتگی ای که کودک ایجاد می کند، گریزان هستند. اما برای یک کودک نوپا مهم است که برنامه خود را درست دنبال کرده و به آنها با صبر و استقامت کمک بدهید.
همچنین باید اشاره کرد که گاهی اوقات کودکان نوپا می دانند که چگونه باید خود را تغذیه کنند و قادر به انجام این کار هستند، اما ممکن است به علت ریزه خواری های دیگر، اشتها نداشته و از این کار خودداری کنند. لذا برای اجتناب از این مساله باید به دقت برنامه ریزی کنید.

اگر فرزند شما تکاپوی بیش از حدی برای کسب مهارت خوردن دارد، اما گاهی امتناع می کند، اطمینان حاصل کنید که شلوغی و ریخت و پاش او را ناراحت نمی کند. اگر شما فکر می کنید که آنها ریختن غذا را دوست ندارند، نشان دهید که یک دستمال سفره برای خود دارید و یکی هم به او خواهید داد. اگر کمی غذا ریخت سریع اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
در نهایت مهمتر از همه آنکه صرف نظر از دلیلی که آنها را در این روند دچار مشکل می کند، انسجام، صبر و تمرین و اهتمام به آنها به شکل توام، کلید پیشرفت کودکان در کسب استقلال در تغذیه شان هستند.

کودک شما تمایلی به مستقل غذا خوردن نشان می دهد؟ در این مواقع به او کمک می کنید یاد بگیرد خودش غذا بخورد یا ترجیح می دهید خودتان به او غذا بدهید و دردسر کثیف کاری هایش را تحمل نکنید؟!

غذا خوردن هم از اصول و قواعدی برخوردار است. شاید ساده به نظر برسد ولی همین کار ساده نیز آدابی دارد که اگر رعایت نشوند انسان را تبدیل به یک آدم بی فرهنگ می کند؛ همچنین باعث یکسری بیماری ها و ناراحتی های جسمی نیز خواهد شد

هر خانواده ای روش و قواعد خود را دارد و همه خانواده ها مثل هم نیستند. نمی توان قوانین خاصی را برای کودک تعیین کرد. ما نمی توانیم کودک خود را مجبور سازیم که حتما باید این قانون را رعایت کند بلکه باید با مهربانی و خوشرویی به او یاد دهیم که نکات مهم را رعایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *